Kierunki studiów

studia społeczne › KOMUNIKACJA PROMOCYJNA I KRYZYSOWA

KOMUNIKACJA PROMOCYJNA I KRYZYSOWA

KOMUNIKACJA PROMOCYJNA I KRYZYSOWA

Kierunek o nazwie komunikacja promocyjna i kryzysowa powstał jako odpowiedź na realne potrzeby współczesnego rynku pracy. Dlatego studia nie tylko oferują wiedzę z zakresu podstaw komunikowania społecznego, ale przede wszystkim kształtują praktyczne umiejętności i dzięki temu przygotowują kompetentne kadry rzeczników, negocjatorów, specjalistów od promocji oraz logopedów.

Trudno sobie też dziś wyobrazić jakikolwiek podmiot gospodarczy czy organizację, społeczną, rządową, pozarządową, która mogłaby się obejść bez dobrze przygotowanego rzecznika prasowego, którego zdaniem jest sformułowanie właściwego komunikatu, kreowanie wizerunku organizacji, umiejętne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji, rzecznika, który potrafi współdziałać z mediami, zorganizować profesjonalną konferencję prasową, zaaranżować wywiad, umieścić dobrze napisany komunikat we właściwie dobranym medium.

Podmioty gospodarcze potrzebują nadto specjalistów od promowania wizerunku, ale też promowania towarów i usług, a nawet idei, gdy mamy do czynienia z organizacjami o charakterze politycznym lub charytatywnym. Nie może dziś na rynku funkcjonować firma bez dobrze zaplanowanej reklamy (promocji), która nie tylko nakłania, ale też dobrze informuje o usługach lub towarach. Wymaga to myślenia strategicznego, ale i praktycznej umiejętności stworzenia, zaplanowania i poprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej, zgodnej z zasadami zintegrowanego marketingu gospodarczego lub politycznego oraz zasadami prawa, psychologii społecznej, komunikacji międzyludzkiej, a w globalnej gospodarce także komunikacji międzykulturowej.

Absolwenci kierunku komunikacja promocyjna i kryzysowa podejmują pracę jako:

rzecznicy prasowi firm i organizacji,
pracownicy biur prasowych,
rzecznicy funkcjonujący w strukturach władzy państwowej na różnych szczeblach: wojewódzkim, powiatowym, miejskim i gminnym,
specjaliści od promocji w strukturach samorządowych,
specjaliści od reklamy i promocji w agencjach reklamowych, agencjach public relations i działach promocji firm,
negocjatorzy kryzysowi,
menedżerowie programów kryzysowych,
koordynatorzy działań kryzysowych w jednostkach organizacji różnego szczebla,
pracownicy ośrodków interwencji kryzysowej,
mediatorzy w sytuacjach kryzysowych,
dziennikarze i specjaliści w działach reklamy mediów,
specjaliści od planowania mediów w agencjach i działach promocji firm i organizacji,
doradcy do spraw promocji.

Uczelnie, na których możesz studiować ten kierunek:



Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES.

OK, rozumiem