Kierunki studiów

studia filologiczne › GERMANISTYKA

GERMANISTYKA

GERMANISTYKA

Zanim wybierzesz studia na germanistyce (filologii germańskiej) musisz wiedzieć, że studenci uczą się nie tylko fonetyki, gramatyki, czytania i pisania w wybranym języku obcym, ale także, uwzględniając potrzeby rozwijania umiejętności związanych z przedsiębiorczością, poznają język biznesu. Praktyczna znajomość języka będzie w trakcie nauki na studiach uzupełniona wiedzą o literaturze, historii i kulturze kraju, oraz o inne przedmioty ogólnofilologiczne.

CZYTAJ TAKŻE:

GERMANISTYKA NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM


Organizacja studiów

Germanistykę (filologię germańską) można studiować na uczelniach publicznych i niepublicznych, w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym (zaocznym), w systemie studiów I (licencjat), II (magisterium).

Przedmioty kształcenia ogólnego:
technologie informacyjne, historia filozofii, drugi język obcy, język łaciński, wychowanie fizyczne.

Przedmioty podstawowe:
praktyczna nauka języka niemieckiego (fonetyka, rozumienie ze słuchu, niemiecki mówiony, rozumienie języka pisanego, nauka języka pisanego, tłumaczenia, stylistyka, gry językowe, konwersacje, język specjalistyczny).

Przedmioty kierunkowe:
wstęp do literaturoznawstwa, historia literatury niemieckojęzycznej, wiedza o krajach obszaru języka niemieckiego, wstęp do językoznawstwa, gramatyka opisowa, gramatyka historyczna, gramatyka kontrastywna.

Przedmioty specjalizacyjne i specjalnościowe:
dydaktyka języka niemieckiego, psychologia, pedagogika, elementy funkcjonowania oświaty w zakresie prawnym i organizacyjnym, wykład seminaryjno-metodologiczny, wykłady monograficzne, seminaria dyplomowe (językoznawstwo, literatura niemiecka, tłumaczenia, metodyka), praktyki zawodowe.


Kierunek specjalności

Oto przykładowe specjalności jakie mogą wybrać studenci na tym kierunku:

  • edytorstwo niemieckie,
  • językoznawstwo korpusowe i komputerowe,
  • literaturoznawstwo,
  • niemiecki akademicki,
  • niemiecki prawniczo-ekonomiczny i finansowy,
  • niemiecki w naukach technicznych,
  • tłumaczenia konferencyjne,
  • translatoryka,
  • filologia germańska z historią
  • filologia germańska z informatyką
  • filologia germańska z językiem angielskim
  • filologia germańska z językiem francuskim
  • filologia germańska z językiem hiszpańskim
  • filologia germańska z językiem włoskim
  • filologia germańska z łaciną i kulturą antyczną
  • kultura i literatura krajów niemieckiego obszaru językowego
  • nauczycielska
  • tłumaczeniowa - język niemiecki
  • tłumaczeniowy w zakresie języków specjalistycznych
  • język niemiecki w biznesie i turystyce
  • nauczyciel języka niemieckiego (główna) oraz nauczyciel języka drugiego (angielskiego lub rosyjskiego)
  • języko­znawstwo
  • nauczyciel języków obcych
  • redaktor multimediów lingwistycznych
  • tłumacz
  • Język niemiecki w biznesie
  • nauczycielska - Język niemiecki z geografią
  • komunikacja medialna
  • translatoryka
  • turystyczna
  • z przygotowaniem pedagogicznym
  • nauczycielska z pedagogiką wczesnoszkolną
  • nienauczycielska - praca socjalna
  • język niemiecki z technologią informacyjną
  • język niemiecki z wiedzą o społeczeństwie i edukacją europejską
  • turystyczno-kulturoznawcza
  • asystent językowy
  • specjalizacja nauczycielska z podstawami przedsiębiorczości
  • teoria i praktyka tłumaczenia
  • filologia germańska (nauka języka od podstaw) - Język niemiecki w biznesie
  • filologia germańska i wiedza o społeczeństwie - nauczycielska
  • filologia germańska - międzynarodowa komunikacja turystyczna
  • stosunki europejskie
  • dziennikarska
  • realioznawcza
  • edytorstwo obcojęzyczne
  • lingwistyka stosowana
  • kulturoznawczo-literaturoznawcza

Profil absolwenta

Nabyte podczas studiów magisterskich wiedza i umiejętności umożliwią absolwentowi pracę w charakterze:

  • nauczyciela języka niemieckiego (przy wyborze specjalizacji nauczycielskiej),
  • tłumacza, tłumacza publicznego lub tłumacza przysięgłego po spełnieniu wymogów określonych ustawą o zawodzie tłumacza przysięgłego,
  • pracownika wydawnictw i mass-mediów,
  • asystenta w przedsiębiorstwach międzynarodowych,
  • asystenta w jednostkach administracji lokalnej i UE,
  • pracownika instytucji kulturalnych,
  • pracownika uczelni wyższych i instytucji badawczych,
  • pracownika sektora usług wymagających zaawansowanej znajomości języka niemieckiego (np. w branży turystycznej).

Uczelnie, na których możesz studiować ten kierunek:



Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES.

OK, rozumiem