Kierunki studiów

studia prawnicze › PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ I NOWYCH MEDIÓW

PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ I NOWYCH MEDIÓW

PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ I NOWYCH MEDIÓW

Student tego kierunku uzyska podstawową wiedzę z wielu dziedzin prawa, w tym prawa cywilnego, gospodarczego, unijnego, międzynarodowego, a także zdobędzie podstawy z ekonomii, marketingu i zarządzania. Wzbogaci się o specjalistyczną wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania własnością intelektualną, w tym interpretowania, stosowania, komercjalizacji i egzekwowania praw własności intelektualnej czy transferu technologii. Uzupełnieniem będą wiadomości z zakresu prawa mediów, marketingu i reklamy, w szczególności w kontekście funkcjonowania Internetu.

Organizacja studiów

3-letnie studia I stopnia (licencjackie) prowadzone w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym. Połowa wymiaru godzin to zajęcia praktyczne, zajęcia prowadzone przez praktyków posiadających duże doświadczenie w dziedzinie prawa własności intelektualnej, mediów i reklamy, a także przewidziane praktyki studenckie w organach administracji, instytucjach otoczenia biznesu, przedsiębiorstwach stanowiących potencjalnych pracodawców dla przyszłych absolwentów.

Kierunek specjalności

  • w zakresie prawa autorskiego, znajdującego zastosowanie w działalności kulturalnej, artystycznej, marketingowej i reklamowej;
  • prawa własności gospodarczej, znajdującego zastosowanie w działalności przedsiębiorstw w szczególności działalności innowacyjnej;
  • prawa nowych mediów, znajdującego zastosowanie w wielu dziedzinach działalności gospodarczej, medialnej, marketingu i reklamie;
  • prawa ochrony konkurencji, i konsumentów, znajdującego zastosowanie w wielu dziedzinach działalności gospodarczej, obrocie umownym z udziałem konsumentów (w tym transakcjach zawieranych z wykorzystaniem nowych technologii).

Profil absolwenta

Absolwent kierunku prawo własności intelektualnej i nowych mediów będzie przygotowany do pracy na następujących stanowiskach:

  • koordynator/konsultant ds. transferu technologii,
  • koordynator/konsultant ds. zarządzania własnością intelektualną,
  • specjalista w dziale marketingu i reklamy,
  • pracownik PR,
  • rzecznik prasowy,
  • producent medialny, wydawca prasowy,
  • menadżer kultury, brand menadżer, menadżera gwiazd showbiznesu,
  • organizator koncertów, widowisk multimedialnych i sportowych,
  • pracownik działów B+R, działów ds. innowacyjności,
  • urzędnik niższego stopnia administracji publicznej: państwowej i samorządowej, (szczególności instytucjach związanych ze stosowaniem prawa własności, intelektualnej i prawa mediów),
  • pracownik administracyjny kancelarii prawnych.

Możliwości rozwoju

Możliwość kontynuowania nauki na studiach magisterskich m.in. na kierunku administracja oraz wielu innych studiach uzupełniających.

Poznaj inne KIERUNKI studiów!

Uczelnie, na których możesz studiować ten kierunek:



Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES.

OK, rozumiem