Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X

Zawody


E-commerce Manager

 

Handel elektroniczny (e-commerce) polega na użytkowaniu środków i urządzeń elektronicznych w celu przeprowadzenia umowy handlowej. Mamy więc do czynienia z obsługą telefonów stacjonarnych i komórkowych, faksu, czy telewizji, jednak najbardziej popularny jest oczywiście Internet i handel elektroniczny (tutaj przede wszystkim sklepy internetowe).

Aby zostać e-comerce managerem, trzeba przede wszystkim wykazać się wytrwałością w nabywaniu wiedzy poprzez analizowanie konkretnych przypadków – zawód ten opiera się na zdobywaniu praktycznego doświadczenia poprzez badanie wszystkich tych elementów strony internetowej, które mogą podwyższyć sprzedaż danego produktu. Przydatne są także: znajomość marketingu internetowego, umiejętność zarządzania projektami, jak i wiedza dotycząca technologii stosowanych w handlu elektronicznym.

E-commerce manager może mieć do czynienia zarówno ze sprzedażą bezpośrednią (np. w sklepie internetowym), jak i sprzedażą pośrednią, która wiąże się z gromadzeniem przez przedsiębiorstwa danych adresowych poszczególnych kontrahentów, nakłanianiem ich do kontaktu i wymiany informacji oraz korzystania z katalogów prezentujących oferty danej firmy. Zadaniem pracownika na stanowisku e-commerce manager jest sprawdzanie wydajności konkretnej witryny jeżeli chodzi o wypełnianie celów firmy, a co się z tym wiąże zwiększanie ROI, czyli potencjalnego zwrotu z inwestycji (ROI – ang. return on investment).

Osoba zawodowo zajmująca się e-commerce managementem jest swego rodzaju pośrednikiem pomiędzy nabywcami kupującymi online, a przedsiębiorcami działającymi w wirtualnym świecie. Skupia się na przetransponowaniu sukcesu danej marki z handlu tradycyjnego w świat wirtualny poprzez przejęcie części zadań, które do tej pory spoczywały w gestii właścicieli e-sklepów, bądź na doprowadzeniu do osiągnięcia pozytywnych rezultatów pośród kontrahentów zajmujących się wyłącznie handlem elektronicznym.

E-commerce manager ma w swej działalności do dyspozycji przeróżne narzędzia związane z nakłanianiem do nabycia bądź korzystania z określonych usług i towarów. Mogą to być zarówno media płatne (programy partnerskie w rodzaju Allegro, Google AdWords czyli system reklamowy pozwalający wyświetlać sponsorowane linki oraz reklamy na Facebooku), jak i wirtualne społeczności wpływające na generowanie ruchu i wzrost sprzedaży, czy SEO opierające się na działaniach promujących serwisy internetowe w wyszukiwarkach. O tym, z jakich narzędzi w danym momencie należy skorzystać, decyduje odpowiednia analiza efektu końcowego i dobranie strategii.

Jedne z ważniejszych zalet potrzebnych w tej branży to umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, samoorganizacja i zdolność zrozumienia biznesu własnego klienta. Gwarancją powodzenia jest na pewno biegłość sprzedania idei danego przedsiębiorstwa w świecie wirtualnym.

W pracy w handlu elektronicznym przyda się przede wszystkim obycie z mechanizmami i narzędziami internetowymi, zdolność administrowania różnego rodzaju e-sklepami, jak również znajomość podstawowych języków programowania. Powyższe cechy, a także chęć poświęcenia wielu godzin na analizowanie konkretnych przykładów i zdobywanie wiedzy z wielu dziedzin pokrewnych e-handlowi stanowią gwarancję sukcesu na stanowisku e-commerce manager.

Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



~xxfasf
2016-05-13 12:12:41
i co to ma być