Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X

Zawody


Inżynier utrzymania ruchu

Kim jest Inżynier Utrzymania Ruchu?

Zajmowane przez niego stanowisko jest bardzo istotne dla zachowania ciągłości produkcji, ponieważ dba on o prawidłowe funkcjonowanie maszyn i urzadzeń. Planuje, przeprowadza i podsumowywuje wyniki przegladów, prowadzi prace nad doskonaleniem procesów i technologii produkcji. Rozplanowywuje zakupy części zamiennych i ściśle wspólpracuje z producentami maszyn w zakresie serwisowania sprzętu.

 

Wymagania kierowane względem Inżyniera utrzymania ruchu

Od specjalistów zajmujących się utrzymaniem ruchu najczęściej wymaga się:

  • znajomości nowoczesnych metod organizowania utrzymania ruchu,
  • posiadania uprawnienia energetycznych do 1 kV lub 20 kV,
  • znajomości rysunku technicznego,
  • wiedzy z zakresu zastosowania narzędzi 5S/TPM/RCM,
  • zdolności koordynowania prowadzonych prac remontowo - serwisowych,
  • znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej dobrym.

 

Ponadto od Inżyniera utrzymania ruchu oczekuje się pewnych predyspozycji osobowościowych:

  • umiejętności pracy w warunkach stresowych i pod presją czasu,
  • komunikatywności,
  • umiejętności analitycznego myślenia,
  • odpowiedzialności i sumienności,
  • efektywnej pracy w zespole.

 

Droga kształcenia – jak można zostać Inżynierem utrzymania ruchu?

Specjalistów w tej dziedzinie kształcą politechniki i wyższe uczelnie techniczne. Kierunki które obecnie najlepiej przygotowywuja do zawodzu inżynier utrzymania ruchu to:

  • mechanika
  • automatyka
  • elektronika
  • elektrortechnika

 

Polecane strony

http://www.utrzymanieruchu.pl/index.php4

 

Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



~slaff
2015-07-31 18:38:48
Witam. Od pięciu lat mechanik w dziale UR, bez nadgodzin na 3 zmiany wyjdzie 3500-3600zł na rękę. Usrało się trochę bo w weekendy robią nam zmianę harmonogramu lub dodatek za czterobrygadówkę, kiedyś uczciwie płacili nadgodziny. Ciągle przykręcają śrubę, każą wypełniać coraz to więcej papierów i wklepywać w komputer. Wiedzę trzeba mieć i wyobraźnię sporą, żeby opanować ten cyrk. Nie zrażajcie się jednak to i tak super praca w porównaniu z ludźmi co zasuwają na maszynach, uwiązani jak pies przy budzie i z koordynatorem nad głową dlaczego tak mało, kontrola jakości, wydajność i cała ta reszta kołchoz. Mechanik UR to fest robota ;)
~święty
2014-01-08 18:41:20
Drodzy koledzy żadne pieniądze nie są wstanie wynagrodzić trudu tego rodzaju pracy ja pracuje w działach utrzymania ruchu od ok 26 lat i powiem wam tylko pasja i tylko to ,na wdzięczność nie ma co liczyć bo przecież działy utrzymana ruchu to same straty LICZY SIĘ TYLKO PRODUKCJA a my to tak zwane zło konieczne !!!
~mario
2012-11-08 17:03:56
praca dla wiecznych kawalerów, każdy ma do ciebie pretensje o awarie rzeczy martwych nawet jak szybko naprawiasz, po pół roku wyalienowanie
~Rados
2011-03-17 18:04:52
Hej, mech, gdzie Ty pracujesz?
~mech
2011-03-07 13:33:26
Witam, gdzie wy pracujecie mechanik utr na początek dostaje 3000zł netto (wykształcenie średnie) po trzech latach ma już ok 4300netto. Pracuję jako inż. UTR i na początek dostałem 5500netto + premia
~falcon6
2011-01-08 17:04:25
za 3000 nienormowany czas i zawsze jego wina.
~cnc
2010-12-12 14:18:58
doswiadczenie zdobywa sie przez cale zycie a jesli ciagle zle to widocznie nie ta firma kolego Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
~e tam
2010-10-27 21:46:53
Do bani z taką pracą. Musisz wiedzieć i umieć wszystko a i tak bez przerwy źle. Zarobek 3700 brutto, za mało!