Zawody


Konsultant help desk

Kim jest konsultant help desk?

Konsultant help desk to osoba, która  jako pierwsza nawiązuje kontakt z klientem i udziela mu porad i wskazówek za pomocą telefonu lub Internetu, który zgłasza problemy techniczne swojego sprzętu komputerowego. Odpowiadają za pomoc informatyczną klientom wewnętrznym (pracownikom i partnerom firmy, często wszystkim, nawet odległym oddziałom firmy - tzw. wsparcie pierwszego stopnia, czyli dla użytkowników), jak również klientom zewnętrznym (gdy połączone są funkcje komórek help desk i call center - telefonicznego biura obsługi).

 

Praca konsultanta help desk

Konsutlant help desk jest  w nieustannym  kontakcie z klientami. Podstawowym narzędziem jego  pracy jest telefon i komputer. Do głównych  zadań osób zatrudnionych na tym stanowisku należy:

  • rejestrowanie i przyjmowanie zgłoszeń o usterkach od klientów,
  • zdalna obsługa użytkowników,
  • monitorowanie i nadzór nad terminowością realizacji zgłoszeń,
  • informowanie o statusie zleceń naprawy,
  • udzielanie porad informatycznych,
  • przekazywanie zleceń naprawy innym pracownikom.

 

Wymagania kierowane względem konsultanta help desk

Od kandydata na stanowisko konsultanta help desk najczęściej wymaga się:

  • wiedzy z zakresu urządzeń informatycznych,
  • zdolności przewidywania i analizowania problemów,
  • umiejętności administrowania systemami IT,
  • doświadczenia w obsłudze klienta,
  • praktycznej znajomości baz danych,
  • znajomości języka angielskiego co najmniej na poziomie dobrym,
  • umiejętności pracy w zespole.

 

Droga kształcenia – jak można zostać konsultantem help desk?

Od konsultanta help desk oczekuje się wykształcenia o profilu technicznym, najlepiej informatycznym  lub statusu studenta ostatnich lat studiów.

 

Źródło

www.info.gazetapraca.pl/szukaj/gazetapraca/konsultant+help+desk

Komentarze
Autor:
Treść komentarza:

Wybierz obrazek na którym narysowany jest dom:



~Darek1985
2010-12-03 15:00:00
Denerwuje mnie obowiązek posiadania prawa jazdy. A tak na prawdę w Help Desk tego nie potrzeba
~...
2010-11-11 11:51:36
Witam Od trzech lat pracuję na infolinii HD i zarabiam 2 tyś.zł. netto przy 210 godzinach pracy :)
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. OK, rozumiem